torsdag, maj 27, 2010

SvDs Valkompass fungerar! Bra jobbat!

Tidigare fungerade SvDs - med flera tidningars valkompass - uselt. I varje fall om man var centerpartist.

Per Ankersjö, Karin Jonsson, jag själv och många andra agerade i frågan. Mikael Nilsson gjorde en elegant förbättring som fungerade bra.

Och nu har SvD lyssnat och gjort förändringar så att kompassen fungerar bra. I varje fall om man är centerpartist! och troligen också i övrigt

Jag blev 75 procent C, 66 % Kd, 61 % Fp, 59 % M, 51 % SD..,29 % Mp, 25 % S och 21 % V.

Och PP 3,5 procent...(vid ett ytterligare försök 9,2 procent..). Men PP borde ju delta i en egen kategori, med sitt mycket speciella koncept. Man har ju valt att bilda ett parti när man väl egentligen är en stark intresseorganisation..?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Unknown sa...

Innan du ropar hej, Staffan...

Det stämmer att Centerpartiets svar har förbättrats. Men läs mitt inlägg som visar hur man inte kan bli folkpartist, F!-are och knappt sosse heller, förutom problemen med pp.

Testet är korrupt i grunden. Ovan stående fel går inte att laga med den metod de använder, och jag tycker faktiskt att det är enormt allvarligt. Snälla, bidra inte till att sopa de här problemen under mattan :-).

Albin Ring Broman sa...

Jag måste faktiskt hålla med Mikael här. Kompassen är fortfarande trasig: http://albinringbroman.blogspot.com/2010/05/kompassen-ar-lagad-men-den-ar-inte-hel.html

Staffan Danielsson sa...

Jag har lyssnat och ger er rätt i ett nytt blogginlägg, som ni sett!

Kompassen fungerar bättre om man sympatiserar med Centerpartiet, och helt suveränt om man är Vänsterpartist tydligen, men inte för alla partier.

Och självfallet ska en bra valkompass fungera rimligt över hela det politiska fältet!