tisdag, oktober 17, 2017

Medmänsklighet och avstånd

Det som bekymrar mig i migrationsdebatten i Sverige är det oerhört stora fokus som läggs på dem, flyktingar och ekonomiska migranter, som haft resurser och mod att ta sig hit, medan vårt fokus på den väldiga majoritet av de allra svagaste som är kvar i närområdet och i flyktingläger under ofta eländiga förhållanden faktiskt är så litet. Jag förstår det naturligtvis, det är så mycket närmare att ha en medmänniska bredvid sig än att hen finns 400- 500 mil bort eller mer.

2 kommentarer:

gruelse sa...

Det här är vad Sjuklövern har ställt till med:

Årlig invandring enligt SCB:

2017___ca 180 000
2016___163 005
2015___134 240
2014___126 966

Det går inte tolka på annat sätt än att det fina gamla Sverige och pensionerna ska förstöras genom den destruktiva massinvandringspolitiken av Sjuklövern. Historiens dom kommer bli hård över dessa beslutsfattande ligister.
https://ledarsidorna.se/2017/10/pensionerna-migrationens-kostnader-tydliggjorda/

gruelse sa...

Då förstår jag inte varför du är med i ett parti där "Lööfjerskan" gärna kan tänka sig en invandring på 30 miljoner personer så att Sverige får en befolkning på 40 miljoner invånare. Se följande Youtubeklipp.
https://www.youtube.com/watch?v=99VjCqtRiA0

Är det så att du är nyliberala Stureplanscenterns bondealibi tillika en eftergift till det historiska centerpartiet/bondeförbundet och ett nödtorftigt maskerat röstfiskeförsök på landsbygden?

Jag får intrycket att du, trots att du inte sympatiserar med Stureplanscenterns nyliberala stolligheter, så röstar du 100-procentigt för dessa stolligheter i Riksdagen. Fjärran är gårdagens moraliska resning och höga ideal:
”Ingen statsrådspost kan vara så åtråvärd att jag vore beredd att dagtinga med min övertygelse.”