söndag, april 01, 2018

Onödigt med pensionärer i riksdagen?

Det behövs inte fler pensionärer i riksdagen. Behövs det ens några?
Från Östergötland kanske någon kommer att vara runt 60.
Ålder är överskattat. Visserligen ses det i övriga världen oftast som en merit att ha livserfarenhet och vara äldre. Men vad är det som säger att övriga världen har något att tillföra Sverige?
Jag har i ålderdomligt oförstånd ställt mig till förfogande som riksdagskandidat och införskaffat tusentals röda kampanjpennor.
Jag borde givetvis ha lyssnat på distriktsstämman som flyttade ner mig till en diskret fjärdeplats på riksdagslistan. Skaffa kampanjpennor när jag kunde ligga i hängmattan och resa till Mallorca...
Hur dum får man vara?
Nu gäller eftertankens kranka blekhet. Vill du/Ni diskutera politik och erhålla en utgående röd kampanjpenna så hör av dig för ett samtal om Sverige och ålder och erfarenhet och migration och andra högaktuella frågor.
Bor du i, eller gillar, Östergötland så dela gärna detta inlägg daterat den 1 april.

Några länkar till tidigare blogginlägg från mig om rilsdagen och personkryss, 
 här och här och här.

2 kommentarer:

gruelse sa...

I en internationell jämförelse är vårt lands lagstiftande församling – Riksdagen - närmast att beteckna vid ett dagis. Det innebär att vi har förhållandevis många unga riksdagledamöter, som dessutom inte har någon annan yrkesverksamhet bakom sig än att vara just politiker.

En politikerklass, som på papperet ska kallas förtroendevalda men som inte har några erfarenheter av ett hederligt yrke, riskerar att distansera sig från medborgarna så till den milda grad att förtroendebanden kapas mellan väljare och politiker. Det är således en stor fara för demokratin när den styrande politikerklassen har diffusa, skönmålande bilder av den verklighet vanligt folk lever i.

Ja, det vore mycket önskvärt med fler äldre riksdagsledamöter, men som också har lojalitet till i fosterlandet, hembygden, svenska traditioner och värderingar, och här kommer det viktiga, och röstar i Riksdagen i enlighet med dessa ideal. Det räcker således inte med att bara tala i dessa termer.

(Dessutom skulle Riksdagen må bra av om det funnes fler ledamöter med god analytisk förmåga, som kan sätta sig in i vilka framtida effekter fattade beslut får.)

Men sådana ovan beskrivna äldre riksdagsledamöter har av globalistiska, EU-vurmande partiledningar rensats ut ur riksdagspartiorganisationerna, till förmån för knapptryckarsoldater, som lyder en destruktiv, antipatriotisk agenda, vars resultat vi (exklusive majoriteten av sjuklöverpolitikerna på riksplanet) ser i dagens Sverige med ett krackelerande samhälle, avtagande tillit och förstörd nationalstat.

Staffan, du verkar vara en av de få vettiga kvarvarande riktiga centerpartisterna i det extremt nyliberala Centerpartiet. Du vet väl om att Annie Lööf kan tänka sig en invandring på 30 miljoner så att vi får en befolkning på 40 miljoner. Hur går det då med vårt välstånd samt med våra svenska värderingar och traditioner?

Anonym sa...

Ifall du eller någon annan ställer dig på Sergels torg och bränner boken,Det Sovande Folket,har alluansen i handling tagit avstånd från åtta år av miserabel politik.Det lär nog inte hända men ändå vore det en ursäkt till alla de som på ett eller annat sätt stötts ut ur samhället.Jag lovar att rösta på C i sådant fall.Jag kan också be mina släktingar i Östergötland att rösta på dig,med risk för att bli ovän med dem för resten av mitt liv.Annars blir det V till hösten.Bollen ligger hos er och vi vill nog ha mer än en röd penna.Du är en kämpe men rösta på C gör jag nog aldrig mer.Lycka till Staffan!